01. Základní informace
Při ztrátě matričního dokladu vydává na základě písemné žádosti oddělení matrika MěÚ Vlašim duplikáty rodných, oddacích, úmrtních listů a dokladů o registrovaném partnerství osobám, které se narodily, uzavřely manželství, zemřely nebo se registrovaly na území města Vlašim.
02. Kdo je oprávněn v této věci jednat
Matrika
03. Podmínky a postup řešení
Žádost na matriku dle místa matriční události.
04. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace
Vydání duplikátu matričního dokladu vyřizuje oddělení matrika, MěÚ Vlašim, kde žádost vyřídíte osobně podáním předepsaného formuláře. Žádost také můžete zaslat poštou. Pokud máte uznávaný elektronický podpis nebo datovou schránku, můžete žádost podat elektronicky. Požadovaný duplikát dokladu si vyzvednete osobně nebo bude zaslán na adresu poštou do vlastních rukou.
05. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
Matrika, ověřování, vystavování rodných listů, oddacích listů, úmrtních listů.
06. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou
K žádosti o vydání duplikátu matričního dokladu doložíte:
- Platný doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas, úředně ověřená plná moc osoby, kterou zastupujete)
- Matriční doklady (např. rodný nebo oddací list) k prokázání oprávněnosti vydání duplikátu matričního dokladu
07. Formuláře
Žádost o vystavení matričního dokladu.
08. Správní a jiné poplatky
Za duplikát rodného, oddacího, úmrtního listu a dokladu o registrovaném partnerství zaplatíte 300 Kč v hotovosti nebo platební kartou na podatelně úřadu.
09. Lhůty pro vyřízení
Nejpozději do 30 dnů.
10. Možnost řešit elektronicky
Pokud máte zřízenou datovou schránku, můžete žádost o vydání matričního dokladu podat také online a správní poplatek poukázat na příjmový účet.
11. Právní předpisy
- Zákon 301/2000 Sb. o matrikách, jménu a příjmení.