1. Název odboru

  • majetkový

2. Základní činnost odboru

  • majetkoprávní dispozice s majetkem města - převody (prodeje, výkupy, darování, směny), pronájmy, pachty, výprosy, výpůjčky movitého a nemovitého majetku (pozemků, budov, nebytových prostor, bytů) a jiné dispozice s majetkem města (zřizování věcných břemen - služebností apod.) včetně zpracování příslušných smluv,
  • zajištění agendy nájemních vztahů k bytům,
  • vydávání rezidentních a abonentních parkovacích karet v oblastech a úsecích placeného stání ve Vlašimi,
  • evidence movitého a nemovitého majetku ve vlastnictví města

3. Členění odboru

  • nečlení se 

4. Úkoly v sam. působnosti, které jsou odboru trvale svěřeny

  • jedná se žadateli a navrhovateli ve věci převodu majetku (prodej, výkup, darování, směna), pronájmu, pachtu, výprosy, výpůjčky movitého a nemovitého majetku (pozemků, budov, nebytových prostor, bytů) a jiných dispozic s majetkem města (zřizování věcných břemen - služebnosti apod.),
  • provádí v souvislosti s majetkovými dispozicemi ověřování stavu věci v terénu, porovnávání s mapovými podklady, v případech zvlášť složitých či sporných i porovnávání se stavem pozemkových knih,
  • připravuje materiály pro jednání rady města a zastupitelstva města k jednotlivým případům majetkových transakcí včetně materiálů mapových,
  • zveřejňuje záměry města při nakládání s majetkem města na úřední desce a zveřejňuje písemnosti zaslané ke zveřejnění příslušnými orgány státní správy, organizacemi a organizačními složkami státu,
  • zajišťuje písemné informování žadatelů a navrhovatelů o přijatém usnesení rady města a zastupitelstva města k jejich požadovaným nebo navrhovaným majetkovým dispozicím,
  • zajišťuje vyhotovování geometrických plánů a znaleckých posudků pro ocenění majetku,
  • zajišťuje agendu spojenou s převody nemovitého a movitého majetku města a s nabýváním nemovitého a movitého majetku do majetku města, sepisuje na základě přijatých usnesení orgánu obce příslušné smlouvy (budoucí, kupní, směnné, darovací atd.)  vč. dodatků k těmto smlouvám, které řeší změny již smluv uzavřených,
  • zajišťuje agendu spojenou s pronájmem, podnájmem, pachtem, výpůjčkou movitého a nemovitého majetku (pozemků, budov, nebytových prostor), sepisuje na základě přijatých usnesení orgánů obce nájemní, podnájemní, pachtovní smlouvy a smlouvy o výpůjčce movitého a nemovitého majetku vč.  dodatků k těmto smlouvám, které řeší změny již uzavřených smluv,
  • zajišťuje agendu spojenou s pronájmem bytových prostor ve vlastnictví města, přijímá žádosti o přidělení bytu, o změnu nájemní smlouvy, o výměně bytu, uzavírá nájemní smlouvy s uživateli bytů po schválení v orgánu obce,
  • vede evidenci uživatelů bytů a nebytových prostor a zajišťuje trvalé využití těchto prostor,
  • zajišťuje podklady a předkládá návrhy pro exekuční řízení k vymáhání nedoplatků na nájemném nebo na službách spojených s pronájmem bytových či nebytových prostor a podklady pro exekuční vystěhování nájemníka z pronajatého bytového prostoru,
  • vyhotovuje upomínky a platební rozkazy dlužníkům, kteří v částečné nebo úplné výši neuhradili předepsané nedoplatky na nájemném nebo na službách spojených s pronájmem bytových či nebytových prostor,
  • vede přehledy nákladů na bytové a nebytové domy, jejich komplexní roční vyúčtování, 
  • realizuje průběžné kontroly bytů a domů,
  • předává nemovitosti (pozemky, budovy, nebytové a bytové prostory) a movitý majetek do užívání nájemcům, podnájemců, vypůjčitelům, kontroluje jejich užívání v souladu s uzavřenými smlouvami a při ukončení vztahu tento majetek přebírá zpět,
  • zajišťuje agendu spojenou se zřizováním věcných břemen - služebností, zástavních a jiných práv, zpracovává o těchto úkonech příslušné dohody a smlouvy, 
  • zpracovává a podává návrhy na vklad vlastnického a jiného práva do katastru nemovitostí, včetně zajišťování podkladů a zpracování návrhů na zápis a výmaz majetku města za účelem provedení zápisu změn v katastru nemovitostí,
  • zajištuje agendu jako vlastníka nemovitosti přiléhající k nemovitosti žadatele, na níž bude žadatel provádět investiční výstavbu nebo st. úpravy a zpracovává o těchto úkonech příslušné písemnosti (souhlas, popř. nesouhlas),
  • zajišťuje agendu spojenou s vydáním souhlasu/nesouhlasu města jako vlastníka sousedního pozemku s dělením pozemku ve vlastnictví třetích osob,
  • zajišťuje agendu spojenou s uzavřením dohody o umístění a realizaci stavby na majetku města Vlašim při umístění inženýrských sítí a provedení stavebních úprav na majetku města vč. kontrol jejich plnění,
  • zajišťuje agendu spojenou s uzavíráním nájemních smluv na pronájem vyhrazených parkovacích míst v oploceném areálu u ČSAD a v areálu polikliniky a smluv o výpůjčkách vyhrazených pakovacích míst mimo tyto areály,
  • zajišťuje agendu spojenou s užíváním veřejného prostranství v rozsahu doby nájmu od 30 dnů včetně uzavírání nájemních smluv, 
  • provádí kontrolu plnění závazků třetích osob a města Vlašimi z uzavřených smluv, příprava přehledů a měsíčních sestav pro sledování a včasné plnění pohledávek a závazků vč. spolupráce na tomto plnění s finančním odborem,
  • provádí kontrolu druhového a hodnotového stavu vypůjčeného majetku příspěvkovým organizacím a předkládá výsledky finančnímu odboru,
  • vyhotovuje a eviduje předpisy a platební poukazy k uzavřeným smlouvám v účetním systému a následně provádí vyúčtování těchto předpisů vč. provádění změn inkasa k těmto předpisům,
  • zveřejňuje některé uzavřené smlouvy prostřednictvím registru smluv, 
  • sleduje daňové povinnosti města Vlašimi u daně z nemovitosti (přiznání, úhrada),
  • řeší neuspořádané majetkoprávní vztahy (duplicity apod.),
  • zajišťuje agendu spojenou s vydáváním rezidentních a abonentních parkovacích karet v oblastech a úsecích placeného stání ve Vlašimi,
  • vede evidenci dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku města včetně změn během roku,  
  • vede evidenci operativy a drobného dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku ve vlastnictví města včetně změn během roku,
  • zajišťuje účtování odpisů nemovitého a movitého majetku v účetním systému,
  • připravuje podklady pro inventurní komise k provedení inventarizace majetku města,
  • vede soupisy zástav nemovitého majetku města,
  • spolupracuje s pojišťovnou, hlášení a likvidace škod na majetku města, úrazy občanů na místních komunikacích a na chodnících,
  • řeší odstavené vraky a vozidla bez STK na místní komunikaci nebo na veřejně přístupné účelové komunikaci,
  • v rámci svého odboru zajišťuje výkon spisové služby,
  • přijímá a zpracovává žádosti o výpisy prostřednictvím služby Czech POINT OFFICE a provádí konverze dokumentů prostřednictvím této služby pro vnitřní potřebu úřadu,
  • vyřizuje stížnosti, podněty občanů a petice spadající do kompetence odboru,

5. Úkoly přenesené půs., které jsou odboru trvale svěřeny

  • provozování služby Czech POINT OFFICE pro vnitřní potřebu úřadu

6. Vztah k výborům ZM, komisím RM a zvl. orgánům

  • vypracování podkladů pro případné kontroly dle jejich potřeby,
  • zajištění funkce komise bytového hospodářství, sociální a zdravotní,
  • poskytnutí informací finančnímu a kontrolnímu výboru města

7. Vztah k přís. organizacím, org. složkám města a PO

  • zajišťování souladu mezi zřizovacími listinami příspěvkových organizací nebo zakládacími listinami společností a nájemními a podnájemními smlouvami a smlouvami o výpůjčce uzavřenými s těmito organizacemi či společnostmi

8. Vztah k rozpočtu města

  • plánování části rozpočtu města týkající se nakládání s majetkem města vč. úhrady nákladů s tím spojených

9. Zákony, kterými se odbor řídí

  • zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitých věcí ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 90/2012 Sb., o obchodních společnostech a družstvech (zákon o obchodních korporacích) ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku ČR do vlastnictví obce, ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 256/2013 Sb., Zákon o katastru nemovitostí (katastrální zákon) ve znění pozdějších předpisů,
  • vyhláška č. 357/2013 Sb., Vyhláška o katastru nemovitostí (katastrální vyhláška) ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztah k půdě a jinému zemědělskému majetku, ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 340/2015 Sb. o zvláštních podmínkách účinnosti některých smluv, uveřejňování těchto smluv a o registru smluv (zákon o registru smluv) ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 139/2002 Sb., o pozemkových úpravách a pozemkových úřadech a o změně zákona č. 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, ve znění pozdějších předpisů, ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 92/1991 Sb., o podmínkách převodu majetku státu na jiné osoby, ve znění pozdějších předpisů,
  • vyhláška MF č. 441/2013 Sb., k provedení zákona o oceňování majetku (oceňovací vyhláška), kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 151/1997 Sb., o oceňování majetku, ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů,
  • nařízení vlády č. 351/2013, kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky ve znění pozdějších předpisů,
  • zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů,
  • nařízení (EU) 2016/679 (GDPR),

10. Přest. a spr. delikty, které odbor projed. v 1. st.

  • žádné