Poskytnutí údajů z evidence obyvatel

Město Vlašim / Potřebuji vyřídit / Ostatní záležitosti / Poskytnutí údajů z evidence obyvatel
Potřebuji vyřídit a Odbory úřadu

Aktuality

4.7.2025Nový orientační systém v poliklinice

Systém je navržen tak, aby byl dobře čitelný, vizuálně přehledný a přístupný i pro starší občany. 

4.7.2025Na severním sídlišti začíná obnova dětského hřiště

Město Vlašim pokračuje v modernizaci veřejných prostranství určených rodinám s dětmi.

26.6.2025Rekonstrukce křižovatky "U Drupolu" a dočasné omezení provozu MHD na severním sídlišti

Na konci června budou zahájeny práce na celkové rekonstrukci této lokality. Úprava je plánována na období prázdnin tak, aby byla dokončena do začátku nového školního roku. Informace o náhradní dopravě pro seniory z DPS na severním sídlišti.

30.5.2025Uzavírku části místní komunikace

V době 31.05.2025 – 30.04.2026 bude uzavřena část Sportovní ulice ve Vlašimi - podél Sporthotelu Vlašim.

Zobrazit vše
Left Kontakty

Kontakty

Adresa:

 

  • Jana Masaryka 302, 258 01 Vlašim

zobrazit na mapě

  • Dvůr 413, 258 01 Vlašim

zobrazit na mapě

  • Na Tenise 1566, 25801 Vlašim

zobrazit na mapě

Úřední hodiny:
(Pro sídlo a obě úřadovny)

Po, St 08:00 - 11:30 12:30 - 17:00
Út 08:00 - 11:30 12:30 - 14:00

Poskytnutí údajů z evidence obyvatel

01. Základní informace

Ministerstvo vnitra, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ohlašovna poskytuje na žádost obyvatele údaje z evidence obyvatel, které jsou vedeny k jeho osobě a k osobě blízké. K osobě blízké se poskytuje pouze údaj o datu, místu a okresu úmrtí, popř. místu a státu úmrtí, údaje o prohlášení za nezvěstného, údaje o prohlášení za mrtvého. Osobou blízkou se pro účely zákona o evidenci obyvatel rozumí otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo registrovaný partner.

Údaj o osvojení může být poskytnut obyvateli až po dovršení věku 18 let pouze Ministerstvem vnitra.

02. Kdo je oprávněn v této věci jednat

  • obyvatel starší 15 let nebo jeho zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele,
  • zákonný zástupce za obyvatele mladšího 15 let,
  • opatrovník za občana, který není způsobilý k jednání,
  • člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování bylo schváleno soudem.

Tyto osoby musí prokázat svoji totožnost a jejich identifikační údaje se zapisují na žádost o poskytnutí údajů.

Ministerstvo vnitra, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ohlašovna poskytuje na žádost obyvatele údaje z evidence obyvatel, které jsou vedeny k jeho osobě a k osobě blízké. K osobě blízké se poskytuje pouze údaj o datu, místu a okresu úmrtí, popř. místu a státu úmrtí, údaje o prohlášení za nezvěstného, údaje o prohlášení za mrtvého. Osobou blízkou se pro účely zákona o evidenci obyvatel rozumí otec, matka, prarodiče, praprarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo registrovaný partner.

Údaj o osvojení může být poskytnut obyvateli až po dovršení věku 18 let pouze Ministerstvem vnitra.

03. Podmínky a postup řešení

Žádost o poskytnutí údajů může obyvatel podat Ministerstvu vnitra, krajském úřadu nebo obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností písemně nebo elektronicky na formuláři zpřístupněném ministerstvem dálkovým přístupem nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky. Osobně nebo písemně lze žádost podat i ohlašovně

04. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit

Vojtová Blanka
Evidence obyvatel

Evidence obyvatel, ohlašovna, přihlášování k trvalému pobytu, rušení trvalých pobytů, poskytování údajů z evidence obyvatel.

05. Jaké doklady a informace musíte mít s sebou

  • vyplněnou písemnou žádost (k dispozici elektronicky nebo na úřadu příslušném k vyřízení žádosti),
  • žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis obyvatele; to neplatí v případě, kdy obyvatel podepíše žádost před orgánem příslušným k převzetí žádosti,
  • žádost v elektronické podobě musí být podepsána uznávaným elektronickým podpisem nebo dodána prostřednictvím datové schránky,
  • v případě osobního podání žádosti na příslušném úřadu musí obyvatel prokázat totožnost platným občanským průkazem, popřípadě jiným dokladem totožnosti.

06. Formuláře

07. Správní a jiné poplatky

Za poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel uhradí obyvatel správní poplatek ve výši 50 Kč (za každou započatou stránku) v hotovosti při osobním podání na úřadu. V případě elektronického podání bude obyvatel vyzván k uhrazení správního poplatku a po obdržení platby bude jeho žádost vyřízena.

08. Lhůty pro vyřízení

Nejsou stanoveny.

09. Možnost řešit elektronicky

Žádost lze podat elektronicky na formuláři zpřístupněném ministerstvem vnitra dálkovým přístupem, a musí být opatřena zaručeným elektronickým podpisem. Pokud žádost podáváte prostřednictvím zpřístupněné datové schránky, musíte provést svoji identifikaci pomocí čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu.

10. Právní předpisy

  • Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů,
  • Vyhláška č. 296/2004 Sb., kterou se provádí zákon o evidenci obyvatel, ve znění pozdějších předpisů.

Související předpisy:

  • Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, ve znění pozdějších předpisů,
  • Zákon č. 297/2016 Sb., o službách vytvářejících důvěru pro elektronické transakce, ve znění pozdějších předpisů.

Aktuality z Odbor vnitřních věcí

Všechny aktuality Odbor vnitřních věcí